مشاغل در متاورس و سرمایه‌گذاری در بازی روز به روز در حال رشد هستند و اقتصاد متاورس در حال شکل‌گیری است. 

 نکات کلیدی

  • در سال 2022، ایجاد مشاغل جدید در داخل متاورس اتفاق خواهد افتاد، از توسعه دهندگانی که روی بازی و معاملات NFT برای برندهای لوکس و پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی کار می کنند تا گیمرهایی که از مهارت های خود کسب درآمد می‌کنند.
  • جامعه سرمایه‌گذاری خطرپذیر به سرمایه‌گذاری‌هایی که بر دنیای بازی و اقتصاد متاورس پل می‌زند، ادامه خواهد داد.
  • یک زیرساخت جهانی جدید مبتنی بر نیازهای عظیم قدرت محاسباتی باید از سازندگان تراشه پیشرو مانند Nvidia و Intel پشتیبانی کند.

اگر لغت کلیدی سال 2021 "NFT" بود، Avery Akkineni  می‌گوید که سال 2022 "Web 3.0" خواهد بود.

به عنوان رئیس VaynerNFT،Akkineni  بیشتر وقت خود را صرف مشاوره با برندهایی می‌کند که به دنبال متاورس هستند. مفهوم "استراتژی شرکتی متاورس" جدید است - VaynerNFT خود کمتر از 6 ماه پیش تأسیس شد - اما در حال شتاب است. اولین مشتری این شرکت Budweiser بود و Akkineni پیش‌بینی می‌کند که برندهای بزرگ دیگری نیز به دنبال آن باشند.

پیش‌بینی مورد توافق اکثریت برای سال 2022: برندهای بزرگ بیشتری در پروژه‌های Web3 شرکت خواهند کرد.

لین دای، مدیر عامل پلتفرم موسیقی OneOf می‌گوید: «۲۰۲۲ سالی خواهد بود که برندهای بزرگ NFT‌ ها را به‌طور گسترده‌ای پذیرفته‌اند. استارت‌آپ تحت حمایت کوئینسی جونز، پشتِ حراج تقریباً یک میلیون دلاری برای NFT آهنگ ویتنی هیوستون که قبلاً شنیده نشده بود است.

اما امسال، دارایی‌های دیجیتال ساخته شده بر روی بلاک چین احتمالاً فراتر از صنایع موسیقی و هنر گسترش خواهند یافت.

برند مد لوکس Balenciaga قبلاً با Fortnite همکاری کرده است تا «پوست‌های» طراحی شده را برای پوشیدن در داخل بازی به کاربران ارائه دهد. گوچی همین کار را با Roblox انجام داده است، و Louis Vuitton و Ralph Lauren تجربیات Roblox خود را راه اندازی کرده اند. برایان ترونزو، رهبر متاورس در استودیو Polygon، که بر روی بازی‌ها، NFTها و تلاش‌های Web3 مرتبط با ارز دیجیتال و شبکه بلاک چین اتریوم تمرکز دارد، می‌گوید که برندهای هوشمند و چابک لباس نیز در این فضا حضور دارند. ترونزو گفت: "بازیکنان بالاخره وارد زمین شدند و بازی واقعاً در حال شروع شدن است."

Akkineni می‌گوید که تمرکز برندها، حداقل در این مرحله، برنده شدن نیست، بلکه صرفاً درگیر شدن با این حوزه است. تاکنون، تعامل برند با پروژه‌های بلاک‌چین مربوط به ایجاد جامعه و مرتبط ماندن بوده است. به عنوان مثال، دراپ‌های ان اف تی Nike وAdidas  بیشتر از پول نقد، سر و صدای بیشتری ایجاد کردند، اما به فضایی که هنوز نوپا بود مشروعیت بخشیدند.

استراتژی‌های تجاری‌سازی مستقیم بیشتری ممکن است در راه باشد. Cathy Hackl، مدیرعامل و مدیر ارشد متاورس گروه هوش آینده، اشاره می‌کند که به ویژه برای برندهای لوکس، متاورس می‌تواند نقطه دسترسی به یک بازار ثانویه باشد. وقتی کسی کیف Birkin خود را در RealReal می‌فروشد، هرمس چیزی از آن نمی‌بیند. اما از طریق بلاک‌چین و NFT ها، آنها در نهایت به بازار ثانویه دست خواهند یافت.

مشاغل بیشتری در متاورس وجود خواهد داشت

همانطور که شرکت‌های بیشتری به دنبال جای پایی در دنیای دیجیتال هستند، فرصت‌های استخدام برای افرادی که با Web3  آشنا هستند رشد می‌کند. هاکل می‌گوید که عنوان شغلی او ممکن است رایج‌تر شود.

Akkineni می‌گوید: "حتی اگر به مشاغل نگاه کنید، به طور فزاینده‌ای شاهد افزایش تقاضا برای توسعه‌دهندگان Solidity و مدیران Discord هستید."

Solidity یک زبان کامپیوتری است که در ارتباط با بلاک‌چین اتریوم برای ساخت و استقرار قراردادهای هوشمند استفاده می شود. Discord یک پلتفرم شبکه اجتماعی است که مورد علاقه بسیاری از گیمرها و جامعه کریپتو است.

برندهای بزرگ به طور طبیعی به ایجاد شغل در وب 3 کمک خواهند کرد، اما نوع جدیدی از اشتغال ممکن است در مرکز توجه قرار گیرد. مدل بازی برای کسب درآمد چهار سال پیش با Axie Infinity در فیلیپین محبوبیت پیدا کرد و اکنون این بازی بیش از 1.8 میلیون کاربر فعال روزانه دارد که برخی از آنها درآمدی حدود 10 دلار در روز و حداکثر 1,000 تا 2,000 دلار در ماه گزارش می دهند؛ صرفاً با انجام بازی.

سرمایه‌گذاری‌های متقابل بازی و متاورس رشد می‌کنند

بازی بزرگترین بخش صنعت سرگرمی است که نزدیک به 3 میلیارد مشارکت‌کننده معمول دارد. Sky Mavis، توسعه‌دهنده Axie Infinity، اولین کسی بود که از NFT‌ ها در یک محیط بازی کسب درآمد کرد، اما آخرین نفر نخواهد بود. سرمایه‌گذاران در حال تشخیص پتانسیل در بازی های کریپتویی هستند. در ماه اکتبر، Sky Mavis  152 میلیون دلار از افرادی مانند Andreessen Horowitz و Mark Cuban جمع آوری کرد. توسعه‌دهندگانی که به دنبال انجام همین کار هستند احتمالاً موفق خواهند بود، اگرچه بهترین نتیجه برای توسعه‌دهندگانی است که بازی‌های با کیفیت AAA را می‌سازند که می‌توانند روی رایانه شخصی بازی کنند، مانند Take-Two Interactive’s Grand Theft Auto و EA’s FIFA. Roblox، و حتی Minecraft، علیرغم اینکه بازی AAA نیستند، موفقیت قابل توجهی پیدا کرده اند.

برندها احتمالاً از جریان درآمدی بازی نیز بهره خواهند برد زیرا یک فرصت تجاری‌سازی مستقیم در فضای بازی وجود دارد.

و گیمرها واقعاً مایلند برای آواتارهای مجازی خود هزینه کنند: نسخه دیجیتال کیف Dionysus گوچی در Roblox به قیمتی بیشتر از قیمت خرده فروشی کیف در IRL فروخته می شود.

 

Metaverse یکی از بزرگترین پروژه های زیرساختی جهان خواهد بود

هرچه برنامه‌های شرکت برای دنیای دیجیتال بزرگ‌تر باشد، به قدرت محاسباتی بیشتری نیاز خواهیم داشت. از آنجایی که برندهای بیشتری از NFT ها برای ایجاد جوامع خود در دنیای مجازی استفاده می کنند و مشتریان بیشتری از آنها پیروی می کنند، زیرساخت های فنی و فیزیکی به پیش زمینه متاورس تبدیل می‌شوند. در پایان سال 2021، اینتل تخمین زد که پروژه های متاورس Web3 در نهایت حداقل 1,000 برابر قدرت محاسباتی که اکنون داریم نیاز دارند.

 رونق کنونی، اما زمستان در راه است

دنیای NFT ها و دارایی های دیجیتال مبتنی بر بلاک چین، در حال حاضر، دنیای داغی است. اما ممکن است زمستان در راه باشد. آکیننی گفت، از آنجایی که تقاضا احتمالاً کاهش می‌یابد و تا پایان سال 2022، ممکن است پروژه‌های کمتر و دراپ‌های کمتری ببینیم.

اسپنسر گفت: "این احتمالاً سالی نخواهد بود که در آن تیم‌هایی که روی چنین پروژه‌هایی کار می‌کنند 90 درصد کاهش داشته باشیم، اما این آغاز پایان خواهد بود."

هر پروژه بلاکچینی تیمی ندارد که آن را به جریان اصلی سوق دهد و اسپنسر انتظار یک تغییر بلوغ و یکپارچگی سالم را دارد. این ادغام می‌تواند در استراتژی‌های M&A برند قدیمی ظاهر شود. آکیننی به خرید RTFKT توسط نایک به عنوان یک لحظه مهم در مشروعیت بلاک چین فراتر از جمعیت بومی رمزارز اشاره می کند. هاکل گفت: برای برندهای بزرگ Fortune 50  یا  Fortune 500، هنوز زود نیست که معاملات مشابهی را انجام دهیم.

بزرگترین موانع دنیای دیجیتال در سال 2022 مقیاس پذیری است، به شکل قدرت محاسباتی و قابلیت همکاری بین متاورس‌های گسسته و امنیت. آکیننی اشاره می کند که هر دوی آنها برای فناوری های نوظهور معمولی هستند.

منبع: CNBC.com

به این مقاله امتیاز دهید
(2 امتیازات)
خوانده شده 52 بار
ثمین کلباسی

کارشناسی ارشد مهندسی صنایع از دانشگاه تهران
فعال حوزه NFT، متاورس و GameFi

نظر خود را بنویسید

آدرس ایمیل و وبسایت شما منتشر نخواهد شد.

درباره یوبیتکس

تیم یوبیتکس متشکل از جمعی از متخصصین در حوزه های گوناگون اعم از برنامه نویسی، مدیریت و مالی است. افراد این تیم در چند سال اخیر، در خرید و فروش در حوزه رمزارز فعال بوده‌اند. ما از نزدیک شاهد برخی مشکلات برای ایرانیان از جمله دسترسی سخت به بازارهای خارجی، وجود کلاهبرداران داخلی، خرید و فروش با سودی ناعادلانه برای مردم توسط صرافی‌های داخلی و از طرفی جود نداشتن پلتفرمی امن و حرفه‌ای برای خرید و فروش برمزارزها در ایران و دلایل متعدد دیگر بوده‌ایم.

دانلود اپلیکیشن

 

Top
ما از کوکی‌ها استفاده می‌کنیم تا تجربه مرور بهتری به شما ارائه دهیم More details…